Folyamatosan nő a boltokban a sajátmárkás termékek részaránya. Minden áruházlánc kínálatában megtalálhatók az egyszerűbb csomagolású, olcsóbb termékek. Sokan azt gondolják ezek rosszabb minőségűek ezért nem sokan vásárolják. A piacvezető kiskereskedelmi lánc, a Lidl elárulta ezekkel kapcsolatban a titkát.

Csökken a nagybevásárlások száma

A sajátmárkás termékek részaránya a magyar boltokban évről évre növekszik. Nem véletlen az sem, hogy az elmúlt évek gazdasági hatásai sokkal inkább a nagymértékben sajátmárkákkal operáló diszkontok felé terelték a magyar vásárlókat. A boltok azt is látják, hogy a kedvezőtlen gazdasági hatások miatt csökkent a nagybevásárlások száma, miközben nőtt a kisebb, jobban kontrolálható költések száma. Nem meglepetés tehát, hogy a sajátmárkák egyre nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak a hazai piacon. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 254 ezernél is többen követnek minket.

Olcsóbb termékek kellenek

Az elmúlt évek magas inflációja jelentős hatással volt a fogyasztói szokásokra; egyre többen választanak olcsóbb, sajátmárkás termékeket. Ez a trend különösen érezhető Magyarországon, ahol a legnagyobb kiskereskedelmi láncok is tapasztalják a vásárlók átállását a drágább, ismert márkákról a boltok saját márkáira – írja a Pénzcentrum.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

A Lidl kínálatának 70%-a sajátmárkás termék

A piacvezető Lidl esetében sem meglepő, hogy diszkont- áruházláncként a kínálat elsősorban saját márkás termékekre épül. A 2023-as gazdasági év során az állandó kínálat jelentős részét, több mint 70%-át saját márkás termékek alkották náluk. A diszkont sajtóosztálya megerősítette, hogy tapasztalataik alapján a vásárlók az elmúlt évek gazdasági hatásai okán a diszkont csatornák irányába fordultak, ami a termékek jó ár-érték arányának, kedvező árának és magas minőségének köszönhető.

Árérzékeny vásárlók

A Lidl azt is elmondta, hogy a vásárlók árérzékenységére reagálva az első között kezdtek bele tartós árcsökkentési programba, és azóta is az olcsóbbá váló termékek egyre bővülő kínálatával segíti a vásárlóit. 

Friss termékek a legnépszerűbbek

A diszkonttól megtudtuk azt is, hogy a vásárlók körében a saját márkás termékek közül a legnépszerűbbnek a friss árucsoportok, úgy, mint a tej és tejtermékek, a felvágottak és a friss húsok bizonyulnak, de a fagyasztott termékek, valamint a különféle nassolnivalók, az ásványvizek és üdítők is kedveltek.

Csirkemell és sertéscomb

A tavalyi évet tekintve rendkívül keresett volt többek között a Húsfarm friss csirkemellfilé és a Húsfarm sertéscomb, a Pilos Friss és UHT tejek, a Pilos Tejföl, és a Pikok Sertésrudacska is, de a helyben sütött friss pékáruk népszerűsége is töretlen, csak úgy, mint a friss zöldségek és gyümölcsöké. 

Pelenka és szerszámgépek

A saját márkás nem élelmiszeripari termékek is elnyerték a vásárlók bizalmát, a Lupilu pelenka forgalma például kiemelkedő volt, de a Parkside árucikkeket is sokan választják – emelte ki az áruházlánc. 

500 magyar beszállító

A termékek eredetével kapcsolatban kifejtették, hogy a vállalat teljes élelmiszerbeszerzésének mintegy 60 százalékát magyar termékek teszik ki. Így összesen mára mintegy 500 hazai beszállítóval működnek együtt. Kiemelték azt is, hogy beszerzési irányelveik biztosítják, hogy az áruházakba érkező termékek a legszigorúbb élelmiszer-minőségi és -biztonsági elvárásoknak is megfeleljenek. A választást pedig az egyes márkák egyedi csomagolása is megkönnyíti, melyet a vásárlók már jól ismernek.

Mindenhol ez a trend

A portál összefoglalója szerint hasonló a helyzet és a tendencia az Aldi, Spar, Auchan és a Penny esetében is. A magyar vásárlók tehát kedvelik az ár-érték arányos, minőségi, sajátmárkás termékeket, ezért a legtöbb lánc arra törekszik, hogy ezeket Magyarországról szerezzék be. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 254 ezernél is többen követnek minket.

Kiemelt kép: illusztráció