Szeptemberben újabb rekordot döntött a MOL Bubi: volt olyan nap, hogy 18 ezer alkalommal ültek fel valamelyik zöld közbringára, a hónapban összesen közel félmillió utazás történt. A BKK friss kutatásából kiderült, hogy mit gondolnak a felhasználók a budapesti közbringa-rendszerről, és miért választják utazásaikhoz.

Kellemes és szórakoztató

Az egészségesebb életmód támogatása miatt (81%) választják a legtöbben a MOL Bubit más közlekedési eszközök helyett, de a gyorsaság (79%) és az is fontos a felmérésben résztvevők számára, hogy kellemesebbnek, szórakoztatóbbnak érzik közbringával utazni, mint autóval vagy más módon. Ráadásul elkerülhetik a tömeget (58%), és anyagilag is jól járnak (49%) a használatával. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kombinált utazás

A válaszadók fele a közbringát más közlekedési móddal kombinálja, aki rendszeresen módot vált, az leginkább a közösségi közlekedést választja a MOL Bubi mellé (93%). A kutatásból az is kiderült, hogy azok, akik autóval kombinálva használják a MOL Bubit (9%), vagy autó helyett (27%), azért is szeretik ezt a megoldást, mert környezetbarát utazási forma (48%) és nem kell parkolóhelyet vadászniuk (47%).

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Munkába járásra használják

És hogy mire használják leginkább a zöld kerékpárokat? A megkérdezettek többsége munkába járásra, illetve a munkából hazajutásra (57%), de sokan intézik ügyeiket, kisebb vásárlásaikat (49%) is a MOL Bubival, illetve szórakozni is közbringával járnak (40%).

Csaknem 2500 kerékpár

A szolgáltatás folyamatosan bővül, az ősszel már 201 gyűjtőállomáson közel 2500 kerékpárral szolgálja ki az ügyfeleket. Ennek ellenére nagy az igény további gyűjtőállomások kialakítására. A válaszadók 57 százaléka érzi problémának, hogy nincs a lakhelye vagy az úti célja környékén gyűjtőállomás.

Az árával is elégedettek

Összeségében jól „vizsgázott” a MOL Bubi a kutatás során, amelyet 600 felhasználó bevonásával a Corvinus egyetem kutatói végeztek el a BKK felkérésére. A megkérdezettek kedvező árúnak találják (95%) a szolgáltatást (a bérlet havi szinten 1000, éves szinten 8500 forintba kerül), 91% érzi könnyűnek a rendszer használatát, és ugyanilyen arányban gondolják megfelelően gyorsnak a közbringát.

Cafetreria-juttatásnak is jó lenne

A válaszadók döntő többsége (80%) szívesen választaná cafeteria juttatásként a MOL Bubi bérletet, ha lenne rá mód – írja a BKK.

Lezárási felár

„A kerékpárt a Mol Bubi gyűjtőállomáson kívül zártad le, ezért 5000 forint állomáson kívüli lezárási felárat számolunk fel” – így tájékoztat az alkalmazás, ha valaki nem a gyűjtőállomáson rakja le a közbiciklit. Ebben az esetben ötezres felárat kell fizetni, 2021 szeptemberétől 2022 végéig nyolcezer ilyen eset volt, így összesen 42 milliós bevétele lett ebből a BKK-nak. 

Fel lehet venni, de…

A BudaPestkörnyéke.hu írt arról korábban, hogy a Mol Bubi alkalmazásban tavaly augusztus óta új piktogram jelzi azokat a kerékpárokat, melyeket a felhasználók gyűjtőállomáson kívül adtak le – azonban ezek kerékpárok továbbra is felvehetők, aminek a menete hasonló a gyűjtőállomáson történő kerékpárfelvételhez.

Hatékonyabb így

Az újgenerációs Mol Bubi kerékpárok megjelenésekor ugyanis számos észrevételt kapott a BKK, hogy nincs elég kerékpár a gyűjtőállomásokon. Ezért úgy látták, hogy a szabad kerékpárok elérhetőségét azzal lehet a leggyorsabban javítani, ha lehetővé teszik, hogy a gyűjtőállomáson kívül leadott kerékpárokat – amik korábban egészen addig nem voltak elérhetők, míg vissza nem vitték azokat – is felvegyék a felhasználók. Az volt a cél, hogy minél gyorsabban visszakerüljenek a kerékpárok a rendszerbe, és az ügyfelek mielőbb fel tudják őket venni. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: töretlen a Mol Bubi népszerűsége. Fotó: archív