Karácsony Gergely azt kéri a BKK vezetésétől, hogy állítsa vissza a korábbi menetrendet, és a közlekedési fejlesztésekről egyeztessenek a kerületekkel. „A teljes budapesti közösségi közlekedés mindössze néhány ezrelékét érintő átcsoportosítás a főpolgármester-jelölti politikai kampány martalékává vált, ami alááshatja a közösségi közlekedésbe vetett bizalmat” – írta közösségi oldalán a főpolgármester.

Egyeztessenek a kerületekkel

Majd így folytatta a bejegyzést: „Az pedig többet árt, mint amennyit a jobb menetrend használ. Ezért arra kértem a BKK munkatársait, hogy óvják meg a szakmai munkát a politikai kampány hatásaitól, állítsák vissza a korábbi menetrendet, és a közlekedési fejlesztésekről egyeztessenek a kerületekkel”. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Felajánlotta lemondását

Karácsony arról is írt, hogy Walter Katalin BKK-vezérigazgató felajánlotta a lemondását, amit nem fogadott el. Walter Katalin a tegnapi sajtóbeszélgetésen egy szerencsétlen mondatot mondott, amiért tisztességgel elnézést kért és felajánlotta nekem a lemondását.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Nem fogadta el

„A lemondását nem fogadtam el: egy rosszul megfogalmazott mondat, ami nem tükrözi a vezérigazgató személyes meggyőződését, nem írja felül azt a kiváló szakmai munkát, amit az elmúlt években a budapesti közösségi közlekedés érdekében a BKK végzett. Nem véletlenül választották meg Walter Katalint tavaly ősszel a legjelentősebb európai szakmai szövetség, az Európai Nagyvárosi Közlekedési Hatóságok (EMTA) elnökévé” – írja Karácsony Gergely.

Félresikerült mondat

A BKK vezérigazgatója úgy fogalmazott: társadalmi egyeztetésre csak akkor lett volna szükség a mostani, 53 járatot értintő intézkedést megelőzően, ha járatok szűntek volna meg, vagy ha hálózati átalakítást hajtottak volna végre. Október 26-án ugyanakkor egyeztettek a Közlekedő Tömeg képviselőivel, erről a szervezet azt állította, hogy ez nem igaz, majd másnap a VEKE és a Magyar Közlekedési Klub vezetőivel. Walter Katalin szerint az utasokat ebbe a folyamatba nehéz lett volna bevonni, mert az olyan, mintha „hálaadás előtt megkérdeznék a pulykát, hogy mi legyen vele”.

Járatritkítás

A BKK korábban azt írta, a forgalmi adatok rámutattak, hogy maradandónak bizonyult a koronavírus-járvány által okozott forgalomcsökkenés hatása a fővárosi közösségi közlekedésre: az utazásszám a 2019-ben mért adatok 80-85 százalékát éri el, miközben a BKK összességében 2024-ben is a 2023-as szinttel megegyező (sőt kis mértékben növelt) teljesítményt kívánja megrendelni a szolgáltatóktól.

1-2 perccel ritkulnak a járatok

Az adatalapú mérés eredményei alapján a BKK korábban úgy döntött, hogy január 19-étől, péntektől több járatának menetrendjét is a megváltozott utasforgalomhoz igazítja. Hétfőn és pénteken csúcsidőben azok a BKK-járatok, amelyek a mért utasforgalomhoz képest eddig sűrűbben, vagy több párhuzamos járattal együtt közlekedtek, legfeljebb 1-2 perccel ritkábban járnak. A pénteki menetrend nem számít újdonságnak, de a korábbinál több járatot érintett.

Vitézy is támadta a járatritkítást

Az intézkedést az érintett kerületek polgármesterei is támadták. De nem tetszett Vitézy Dávidnak sem, aki a hírek szerint az LMP és Fidesz közös jelöltje lesz. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció