Átadták az M7-es új balatoni csomópontját, így az autópályáról könnyen elérhetővé vált a 710-es főút, ami Balatonakarattyát és Balatonkenesét megkerülve Balatonfűzfőnél csatlakozik a 71-es, a Balaton északi partján végigfutó főútra. – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Azért volt szükség erre az új csomópontra, mert az M7-es Balatonaliga előtti szakaszán, a balatonvilágosi lehajtónál, valamint a balatonakarattyai körforgalomnál a nyári főszezonban jelentősen feltorlódott a forgalom. A 7,3 milliárd forintos beruházástól tehát azt várják, hogy a főszezoni torlódások is jelentősen csökkenjenek.
A mostani fejlesztésnek köszönhetően az autósok az M7 autópályáról a nagy kapacitású 710-es főútra tudnak közvetlenül fel- és lehajtani, ezzel enyhítve a csúcsidőszakban eddig állandósult torlódás okozta problémát, kényelmetlenséget és balesetveszélyes helyzeteket.
Emellett jelentősen csökken a menetidő a teljes értékű elkerülő úttá vált 710-es főúton, és a 71-es főút településeinek forgalomterhelése is enyhülhet.
A beruházás fő elemeként egy új autópályacsomópont első ütemét építették meg. Az M7 autópálya jobb oldalán 2 km, a bal oldalán pedig közel 1 km gyűjtő-elosztó pályát alakítottak ki, é 2 km hosszban épültek meg a csomóponti ágak. A csomópont a későbbi M8 autópálya megépítésével válik majd teljes értékűvé.
A 710-es főút új szakaszát 2,4 km hosszban építették ki 2×1 sávban, 8,25 m burkolatszélességgel és 14,75 m koronaszélességgel. A 710-es Balatonakarattyánál keresztezi a 7205. jelű összekötő utat, ahol szintbeni körforgalmi csomópont épült az út 700 méteres korrekciójával, teljessé téve ezzel a 710-es főutat az M7 autópályától.
Más projektek is folyamatban vannak
Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója elmondta, a most átadott beruházás mellett a térségben több jelentős projekt is folyamatban van. Így például a Balaton Bringakörön Örvényes és Balatonakarattya között 43,5 km-en újulnak meg kerékpárutak, melynek részeként 2020 őszén elkezdődik a Balatonkenesét és Balatonfűzfőt érintő 4,2 km-es új kerékpárút építése is.
Emellett a Keleti-medencéhez kapcsolódóan 2020. I. negyedévében indul a 8. sz. főút Veszprém déli elkerülő út I. ütemének megvalósítása is a 72. és 73. sz. főutak között 7,5 km hosszban új, különszintű csomópontokat is kialakításával.