Budakalász, Pomáz és Szentendre polgármestere közös nyilatkozatban kérte a 11-es út elkerülő szakasz „kukázásának” felülvizsgálatát. 1985 óra ígéri a mindenkori kormány ezt az utat a Dunakanyar településeinek, most úgy volt, hogy megvalósulhat, de Lázár János építésügyi és beruházási minisztériuma törölte a projektet, vagy ahogy a miniszter egy tihanyi fórumon fogalmazott, kukázták azt.

Közös nyilatkozat

Budakalász, Pomáz és Szentendre polgármestere közös nyilatkozatban állt ki a Dunakanyarban élők körében régóta várt Budakalászt északról elkerülő út megvalósítása mellett. A 11-es út felújításához is kapcsolódó mintegy nettó 25 milliárd forint értékű beruházás elmaradásával egyre élhetetlenebb lesz a térség. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Nem adott rá pénzt a kormány

Az Elektronikus Közbeszerzési Rendszerben megjelent dokumentum szerint a kivitelezésre kiírt közbeszerzési eljárás eredménytelenül zárult. Az indoklás szerint azért, mert „az ajánlatkérő NIF Zrt. a szerződés megkötésére vagy teljesítésére képtelenné vált”, mivel a kormány nem gondoskodott a szükséges forrásról. A döntés közel nettó 25 milliárd forint nagyságrendű fejlesztéstől fosztja meg a jelentős turisztikai és átmenő forgalommal terhelt régiót.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Vitályos Eszter sem tehetett semmit

Göbl Richárd, Budakalász polgármestere azt mondta a Népszavának, hogy nem érveltek, egyszerűen ilyen döntés született és még a fideszes országgyűlési képviselő, Vitályos Eszter sem tudott segíteni. A település vezetője bízik abban, hogy nem politikai döntést hoztak és nem azért törölték ezt a várva-várt útfejlesztést, mert az érintett polgármesterek nem kormánypártiak.  

Élhetetlen régió

„A döntés közel nettó huszonötmilliárd forint nagyságrendű fejlesztéstől fosztja meg a jelentős turisztikai és átmenőforgalommal terhelt, emiatt régen irigyelt, mára lassacskán élhetetlenné váló régiót.” – hangsúlyozta Göbl Richárd.

Adjanak pénzt

A polgármester hozzátette: „Lakóink képviseletében kértük a kormányt, hogy a térségben élők számára kiemelt jelentőségű fejlesztésre adják meg a szükséges anyagi fedezetet.”

37 éves ügy

Az elkerülőút megépítése még 1985-ben merült fel, de része volt egy 2016 októberében született megállapodásnak is. Ebben az akkori Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a NIF Zrt. vállalták, hogy mindent megtesznek az építéshez szükséges források előteremtése érdekében.

Csalódott polgármesterek

Göbl Richárd elmondta, polgármester kollégáival közös nyilatkozatot adtak ki, amelyben csalódottságukat fejezik ki a döntés miatt és kérik annak mielőbbi felülvizsgálatát, egyúttal a 11-es út felújítására vonatkozó közbeszerzés mielőbbi kiírását is.

Nem hatotta meg Lázárt

A polgármesterek csalódottsága vélhetően egyáltalán nem hatotta meg Lázár Jánost, hiszen nem adott ki a minisztériuma arról közleményt, hogy bármilyen leállított fejlesztést, út vagy iskolaépítést felülvizsgálnának.  A legutóbb kiadott listájukon 284 elhalasztott beruházás, vagy ahogy korábban Lázár János fogalmazott: kukázott beruházás szerepel.

Áldozatok lettek az utak

A Budakalászt elkerülő 11-es út megépítésével együtt szintén elvérzett az évek óta ígérgetett Páty-Telki közötti életveszélyes út felújítása is. Két éve az volt a mondás, hogy a Covid miatt nem újítják fel, most a háború, a rezsi, és a honvédelmi alap áldozata lett.

Távoli jövőbe vesző tervek

Az M0-ás körgyűrű fejlesztése is a végtelen jövőbe tolódott. Az Esztergom-M1-autópálya között ígért M100-as útból sem lesz semmi, ráadásul az M1-es Budapest-Bicske közötti szakasza sem lesz háromsávos. Ez mellett kukázták a Kelenföldi pályaudvar régi lepattant épületének felújítását is. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: A Budakalászt elkerülő 11-es út tervezett nyomvonala sárgával jelölve – Forrás: NIF Zrt.