Site icon LikeNews

Lebukott a Balaton szelet gyártója, egészségtelen termékeket készítenek, nagy bajba kerülhetnek

A világ legnagyobb élelmiszergyártó cége, a Nestlé, belső dokumentumokban elismerte, hogy termékeinek több mint 60%-a nem egészséges – írja a Financial Times. Ez a cég gyártja például a Balaton szeletet, a Boci csokit, Kitkatot, Nescafét, Nesquicket, a Maggi levesporokat és még sorolhatnánk.

A felsővezetők között az év elején keringő belső prezentáció szerint a Nestlé termékeinek mindössze 37%-a kapott 3,5 feletti pontszámot az ausztrál egészségügyi pontozásos rendszerben. A rendszer 1-től 5-ig terjedő skálán pontozza az egyes ételeket és táplálkozási termékeket, az így kapott eredményeket pedig nemzetközi szinten nagyon sok vállalat használja fel – írja a Financial Timesra hivatkozva a Portfolio.

A Nestle olyan élelmiszereket gyárt, mint a Nescafe, Maggi, Nesquick, Balaton szelet, Smarties, Boci csoki, Cini Minis vagy a Lion.

A Nestlé a fenti 3,5-ös pontszámot ebben a belső dokumentumban úgy írja le, mint az egészség definíciójának küszöbe. Az étel- és italportfóliójának mintegy 70%-a azonban nem éri el ezt a küszöböt, beleértve italainak 96%-át és édességeinek, valamint jégkrém termékeinek 99%-át.

A víz és tejtermékei jobb pontozást kaptak, e szerint a Nestlé vizek 82%-a, tejtermékeinek pedig 60%-a eléri a 3,5-ös küszöbértéket.

Financial Times által megszerzett prezentáció utal arra, hogy bár a vállalat jelentős fejlesztéseket hajtott végre termékeinél, a portfóliója még mindig nem éri el az egészségesnek tartott szintet egy olyan környezetben, ahol a szabályozói és fogyasztói elvárások jelentősen megváltoztak.

A cikk ugyanakkor kitér arra is, hogy a vizsgált termékekben nincsenek benne a Nestlé bébiételei, állateledelei, kávéi és a bizonyos egészségügyi problémákkal küzdők számára kialakított speciális táplálékok. Ezt tehát azt jelenti, hogy a Nestlé éves bevételének mintegy felét érintik a kiszivárgott adatok.

Úgy tudni, hogy a vállalat vezetői már gondolkodnak azon, milyen új irányok mentén tudnák az egészséges táplálkozást reklámozni, a tervekkel még idén kijöhetnek. Ugyanakkor hangsúlyozzák, hogy a Nestlé az elmúlt években is azon volt, hogy egészségesebbé tegye termékeit, például a cukor és só csökkentésével.

A Nestlé fejlesztői évek óta kísérletezgetnek azzal, miképpen tudnák a termékek só és cukortartalmát úgy csökkenteni, hogy az ízben ne legyen nagy változás, de ez nem könnyű feladat – írja a lap. Ha ez nem sikerül, nagy bajba kerülnek, mert az emberek egyre inkább az egészséges élelmiszereket keresik, így a vállalat profitja drasztikusan visszaeshet.

Exit mobile version