Durva jelenetek játszódtak le a napokban az 5-ös buszon, Rákospalotán. A történtek valóságos kommentháborút indítottak el, voltak, akik a sofőrt védték, mások pedig az utasnak adtak igazat.

A buszvezetőnél akart jegyet venni

Az esetről felvétel is készült. Ez alapján az látható, hogy egy férfi felszállt az elsőajtós járatra, de nem volt jegye, ezért a buszvezetőnél akart venni. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Ordibálás, anyázás

A sofőr nem adott neki, mert állítólag nem volt nála jegy. A helyzet durva ordibálásba fajult, ment az anyázás, majd az utast és társát leszállította a sofőr.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

„Úgy beszélt vele, mint egy kutyával”

A szemtanú azt írta: „Ez a buszsofőr úgy beszélt ezzel a fiatalemberrel, mint egy kutyával! Szakadt az eső, a fiú egy kedves lánnyal volt, kérdezték normálisan, hol vásároljanak jegyet? A megállóban ugyanis nem volt automata.”

„Kötekedett velük”

„A sofőr mintha direkt csinálta volna az egészet, kötekedett szó szerint! Mikor mi szálltunk fel, abba is belekötött, hogy nem látta rendesen a húgom bérletén az egyes számot! Mármint hogy 01. 26-ig érvényes a bérlete” – tette hozzá.

Kommentháború indult

A történtek hatalmas kommentháborút indítottak el: van, aki a sofőrt védte, más pedig az utasnak adott igazat.

A sofőrökre háruló teher

„A járművezetőnél csak korlátozott számban vagy jegy. Nálam is van olyan, hogy egy nap 10-et vesznek és utána elfogy. Ez a teher is a buszvezetőkre hárul” – világított rá az egyik problémára egy sofőr.

Viselkedési szabályok

„A buszvezetők közfeladatot ellátó személyek, de vannak viselkedési szabályok mindkét fél részéről! Az utas és a buszvezető is viselkedjen!” – tette hozzá egy másik kommentelő.

„Húszezressel is fizethetnék”

„Az egyik kedvencem, amikor van jegy, de egy ötezresből nem tudnak visszaadni. Ez nem az én hibám, ha akarok, akkor húszezressel is fizethetek, sehol nincs leírva, hogy nem lehet. Mégis sokszor kiakadnak miatta” – írta egy rutinos tömegközlekedő.

Legyen a buszon terminál!

„Én pedig bevezetném azt is az érintésmentes fizetés jegyében, hogy legyen kötelező a sofőrnek POS terminált magánál tartani, hogy kártyával is lehessen fizetni” – olvashattunk egy javaslatot.  

Biztosítsák a körülményeket!

„Egyszerű a képlet: ha a szolgáltató elvárja, hogy jogszerűen használd a szolgáltatás, biztosítsa hozzá a körülményeket! Van, hogy benézi valaki, hibázik, azonban a buszon tudnod kell venni jegyet, mint utolsó mentsvár, hiszen ezt minden buszon elérhetővé tette a közlekedési szolgáltató. Ha nem tudja biztosítani, akkor nincs joga számonkérni sem” – összegezte a tanulságokat a következő hozzászóló. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció