A Budapesti Közlekedési Központ az elmúlt évben továbbfejlesztette, egyszerűsítette és ezzel hatékonyabbá tette a jegyellenőrzés és a pótdíjazás folyamatát.  Az agglomerációban élők számára pedig egyre több segítséget nyújt a BudapestGO applikáció.

2 millió forint pótdíj, egy összegben

A BKK közleményében azt írta: csaknem 2 millió forint volt 2022 legnagyobb, egy összegű pótdíjbefizetése. Összességében pedig több mint 200 ezer pótdíjazási eljárás indult tavaly. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Működik a rendszer

Közölték azt is, hogy a BKK minden ellenőre rendelkezik olyan készülékkel, amely a jegyek és bérletek érvényességét elektronikusan ellenőrzi, pótdíjazás esetén pedig rögzíti és tavaly óta zárt rendszerben, egy applikáció segítségével továbbítja az utas adatait a BKK követeléskezelő rendszerébe.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Egyszerűbb a folyamat

Így minden érintett fél számára jelentősen egyszerűbbé vált a pótdíjazás folyamata, ahogy a fizetésé is, ugyanis a jegyellenőröknél lehetőség van a pótdíjat bankkártyával kiegyenlíteni.

Figyelmeztetést kap az utas

Az utólagos díjrendezésben is történt újítás az elmúlt években: a pótdíjasszisztens rendszer – az e-mail-cím megadása esetén – figyelmezteti a pótdíjazott utasokat fizetési kötelezettségükre, hogy késedelem miatt ne növekedjen a fizetendő összeg, illetve bankkártyás fizetésre lehetőséget adó linket küld az e-mailben.

Mozgó biztonsági egységek

Tavaly december óta mozgó biztonsági egységek segítik a rend fenntartását a járatokon és a megállókban. A technológiai fejlesztések mellett a BKK más módon is igyekszik utasbaráttá és hatékonnyá tenni a jegyellenőrzés folyamatát: a munkatársak beosztásakor figyelembe veszi a menetrendi és hálózati változásokat, valamint az ügyfelek visszajelzéseit, a metróbejáratoknál ellenőrzést végző kollégák pedig utastájékoztatási feladatokat is ellátnak – írták a közleményben.

Lefülelték „a hamisbérlet-gyárat”

Kitértek arra is, hogy tavaly a BKK és a BRFK együttműködésének köszönhetően letartóztatták azt a budapesti férfit, aki lakásában „hamisbérlet-gyárat” működtetett.

Segítség az utazáshoz

A BKK applikációjában, a MÁV-HÉV és MÁV-Start érintett járatai után immár a Volánbusz Budapest agglomerációjában közlekedő 300-899 számú regionális autóbuszainak valós idejű adatai is elérhetők. A felhasználók láthatják az autóbuszok aktuális helyzetét, illetve azt is, hogy azok pontosan mikor érkeznek egy megállóba, vagy mikor indulnak onnan.

Havi egymillió aktív felhasználó

A BKK közleménye szerint hónapról hónapra egyre többen használják az alkalmazást, jelenleg csaknem havi egymillió aktív felhasználója van a BudapestGO-nak. Felhívták a figyelmet arra, hogy érdemes beállítani az applikációhoz az automatikus frissítést. Az applikáció mindkét operációs rendszeren elérhető.

Az utolsó mérföldkő

„2021-ben, még a Budapest Fejlesztési Központból indítottuk el az együttműködést a BKK – Budapesti Közlekedési Központtal és a MÁV-Volán-csoporttal, hogy a vonatok, hévek és volánbuszok is megjelenjenek a Futárban. Ez a munka ért most az utolsó mérföldkőhöz – fogalmazott közösségi oldalán Vitézy Dávid, aki korábban betöltötte a közlekedésért felelős államtitkári posztot.

Vitézy: érdemes örülni ennek

„A MÁV-Start vonatai tavaly januártól, a hévek 2021 nyarától szerepelnek tervezett és valós idejű adatokkal a BKK Futárban (és mai néven a BudapestGO appban), most pedig a Budapest-bérlettel igénybe vehető fehér-sárga Volán-járatok is csatlakoznak. Nyilván apró eredmény ez, de szerintem érdemes örülni neki, hisz egy picit versenyképesebb és integráltabb lett tőle a budapesti és agglomerációs tömegközlekedés” – tette hozzá. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció