Site icon LikeNews

Hogyan segíthet az asana és pranayama a PCOS terápiájában?

A PCOS olyan rendellenesség, ami a szülőképes korú nők 8-13%-át érinti világszerte. Összetettsége, életminőségre gyakorolt negatív hatása, szövődményei miatt az időben történő diagnózisnak hatalmas a jelentősége.

A PCOS diagnózisa

A PCOS diagnózisának a felállítása a rotterdami kritériumok alapján zajlik, ami szerint a következőkben felsorolt kritériumok közül kettőnek kell teljesülnie:

Milyen következményei lehetnek a PCOS-nek?

A LifestylePro Academy vegán életmód és táplálkozási tanácsadó képzésén is szóba kerülnek különböző endokrin betegségek, így a policisztás ovárium-szindróma is. A PCOS-nek számos egészségügyi következménye lehet:

Mi a PCOS terápia célja?

A kezelés során helyre kell állítani a hormonháztartás egyensúlyát, szabályozni kell a testsúlyt, és javítani az életminőséget. Kezdeti kezelésként javasoltak az életmódbeli változtatások, amibe beletartozik a testmozgás, a diéta, a viselkedésterápia vagy ezek kombinációja.

Széles skálán állnak rendelkezésre a farmakológiai és műtéti terápiás lehetőségek, de ezeknél számolni kell a nemkívánatos mellékhatásokkal is. 

A jógaterápia hatásai

Anita Verma és munkatársai az American Journal of Lifestyle Medicine szaklapban 2023-ban jelentették meg a kutatásaik eredményét, amelyben értékelték a jógaterápia hatását a policisztás ovárium szindrómában szenvedő nők esetében. 

A jógaterápia a kísérletben strukturált jógapózokból (asana), légzésgyakorlatokból (pranayama), meditációból (dhyana) és relaxációs technikákból állt és legalább 12 héten keresztül tartott. 

Elsődleges eredmények:

Másodlagos eredmények:

A terápia kifejezetten hatékonynak tűnik, ha azt Ayurvédával kombináltan alkalmazták. A jógának akár 2 vagy 3 hónap után látható és érezhető eredményei voltak, ami azzal magyarázható, hogy a jóga az életmódváltás több területét is átfogja. Éljen Ön is ezzel a módszerrel!

Ez a cikk szponzorált tartalom, megrendelő a lifestylepro.hu oldalt működtető cég. Az auditált mérések szerint havonta átlagosan 12 millió alkalommal kattintják olvasóink a Like Company Kft hírportáljait. A támogatott cikkek sokáig címlapon vannak, így a partnereink reklámjait tényleg nagyon sokan látják, ezért hatásosak.

Exit mobile version