Egy új nyomtató beszerzése ugyan elsőre egyszerű feladatnak tűnik, de a gyakorlatban rengeteg kérdésre kell választ találni. Ezért sem mindegy, hogy a cégnél ki végzi el a beszerzést, ki választja ki, hogy végül melyik eszköz kerül megvásárlásra. Ahány vállalkozás, annyiféle módszerrel találkozhatunk.

A cég mérete is befolyásolja a műveletet

A milyen nyomtatót vegyek kérdéskörben a TechOffice is segítséget tud nyújtani. Profi támogatásra a vállalkozás méretétől függetlenül is szükség lehet. Kezdjük a sort a legkisebbekkel, az 1-2, maximum 10 fős mikrovállalkozásokkal. Itt az esetek többségében a tulajdonos vagy a megbízott cégvezető jár utána annak, hogy mégis melyik nyomtató lesz az ideális választás.

Ennek is megvannak az előnyei, mivel a döntéshozatal sokkal egyszerűbb lesz. Az egész folyamat rövidebb, mint egy nagyobb vállalkozás esetében. Nem kell hosszas engedélyeztetési procedúrával foglalkozni, konkrétan akár 2-3 napon belül is megérkezhet az új eszköz és használatba lehet venni azt. A helyzet a 10 fő feletti vállalkozásoknál már megváltozik. Itt már gyakran van saját IT-s kolléga, akinek általában a feladata a nyomtató és más elektronikai eszközök beszerzése.

Ez azonban azt is jelenti, pozíciójából adódóan, hogy nem a fő feladata az, hogy ismerje, milyen nyomtatási igényei vannak a kollégáknak. Az informatikus tapasztalatainak és szaktudásának köszönhetően a választott nyomtató garantáltan minőségi lesz, a kérdés az, hogy a kapacitása is illeszkedni fog-e az igényekhez.

Nagyobb, 30-300 fős vállalatok esetében már az IT-osztály vezetője és a beszerzési osztály közösen próbálja megtalálni a tökéletes nyomtatót vagy nyomtatókat. Itt már nem kell amiatt aggódni, hogy a megfelelő eszköz kerül-e kiválasztásra. A hátránya az, hogy ez a procedúra akár hetekig is elhúzódhat, mivel több szinten is át kell mennie az igénynek, döntéseknek.

Akár ki is szervezhetjük a folyamatot

A vállalkozás méretétől függetlenül választhatunk egy nyomtatós céget, aki felméri a valós igényeinket és lehetőségeinket. Ez alapján kapunk több ajánlatot is, amelyek közül kiválasztva garantáltan megtalálhatjuk a tökéletes nyomtatót. Ezzel időt és energiát is megspórolhatunk, az ügyvezető koncentrálhat a vállalkozás vezetésére, az IT-osztály az informatikai háttérre, a beszerzésen dolgozó kollégák feladata pedig sokkal egyszerűbb lesz.

Nem mindegy, kire bízzuk

Természetesen a legtöbb esetben mindenki próbálja “házon belül” megoldani az egész folyamatot. Viszont egy vállalatnál nem mindenki nyomtató szakértő, sőt. Semmiképpen se azok döntsenek, akik nem ismerik ki magukat a nyomtatók között vagy berzenkednek a technológiától. Az sem jó útvonal, ha csak a költségek alapján választunk.

Ha valóban megbízható, hatékony megoldást akarunk, akkor az a legjobb megoldás, ha profikra bízzuk a folyamat lebonyolítását.

Ez a cikk szponzorált tartalom, megrendelő: techoffice.hu

Az auditált mérések szerint havonta átlagosan 12 millió alkalommal kattintják az olvasóink Like Company Kft hírportáljait. A támogatott cikkek egy hónapig címlapon vannak, így a partnereink reklámjait tényleg nagyon sokan látják, ezért hatásosak. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát.