Káosz alakult ki Ferihegyen, miután ellenőrizni kell a külföldi országokból hazatérők egészségügyi állapotát és csak minden második pultot működtetnek.
Arra panaszkodnak, hogy lehetetlen tartani a távolságot a reptéri váróban, ahol órákat kellett eltölteniük – tudta meg a Ripost utasoktól. A reptér üzemeltetője állítja: ők minden biztonsági intézkedést megtesznek.
Hanga Renáta és családja a napokban érkezett haza látogatóba Nagy- Britanniából, és mivel két kisgyermekük van, a repülőút mellett döntöttek. Mivel Nagy-Britanniát sárga kategóriába sorolta hazánk, az onnan beutazóknak kéthetes karanténba kell vonulniuk, amit csak az első negatív PCR-teszt után hagyhatnak el – írta meg a hazaérkező Renáta történetét a Ripost.
Hiányolják az utasok a tájékoztatást
„Mi már Angliában megcsináltattuk a két tesztet, így nyugodtan ültünk fel a gépre, ahol mindenki maszkban, fegyelmezetten utazott. A feketeleves akkor jött, mikor landoltunk” – állítja a fiatal édesanya. – Iszonyatos káosz, fejetlenség és tömeg fogadott bennünket a repülőtéren!„
A bejáratnál hőmérőző biztonságiak fogadták őket, de senki nem adott tájékoztatást a további eljárásról.
„Ha valahol, hát épp itt kapjuk el a vírust!”
„Kiderült, hogy sorba kell állnia mindenkinek. Akinek van negatív tesztje, annak be kell mutatnia, akinek nincs, az megkapja a karanténos piros cetlit és eligazítást a további teendőkről – folytatta Renáta. – A gond csak az volt, hogy kétszázan szálltunk le egyszerre egy gépről, de összesen négy ablak volt. Majdnem három órán át álltunk sorban, étlen-szomjan a gyerekekkel, egymás hegyén-hátán, semmi távolságtartás. Ráadásul összevissza állítottak bennünket sorba: sem az ellőttünk állóknak, sem az utánunk következőknek nem volt negatív tesztje! Hát ha valahol összeszedtük ezt a vírust, akkor ott!
Kiemelt kép: Illusztráció