Kigyulladt egy BMW vasárnap délben az M1 Premier Outlet parkolójában. Az autó a fényképek alapján nem tűnik túl réginek, úgy tudjuk spontán gyulladt ki.

A Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság megyei szóvivője, Csámpai Attila arról tájékoztatta a LikeNews portált, hogy tűz keletkezett egy parkoló gépkocsi motorterében vasárnap délben Biatorbágyon, a Budai úton, egy bevásárlóközpont parkolójában.

A tűzoltók kiérkezése előtt a lángokat az ott tartózkodók porral oltókkal eloltották, ezzel megakadályozták a tűz továbbterjedését. A törökbálinti hivatásos tűzoltók a még izzó részeket és a felhevült fém alkatrészeket visszahűtötték – írta a szóvivő.

Úgy tudjuk, ebben az esetben is úgynevezett spontán gyulladás történt. Egyes 2011. augusztus és 2017. augusztus közt gyártott dízelmotoros BMW-k spontán kiégése bizony előfordulhat. Világszerte 1,6 millió autó lehet érintett, Magyarországon biztosan több, mint hatezer, és az is biztos, hogy az autók gazdái néha túl későn tudják meg, hogy szervizbe kéne vinni az autót – írja a Totalcar.hu.

Főként F10-es szériához tartozó 520d és 530d típusú BMW-ket érinti a spontán kiégés. A szakértők azt javasolják, hogy ellenőriztessék egy márkaszervizben, hogy az autójuk is érintett-e a gyár visszahívási kampányában. Ha igen, ki kell cserélni az EGR-hűtőt.

Idén áprilisban a BMW Group is reagált a tűzesetekre. Ezt írták a Totalcarnak: „A BMW Group ahogy megbizonyosodott az első tűzesetek potenciális kiváltó okáról, alapos műszaki vizsgálat után – műszaki akciót hirdetett. Magyarországon az elmúlt időszakban már több mint 2000 járművet ellenőriztek a hivatalos márkaszervizek, mely átvizsgálás most is folyamatosan zajlik. A minőségellenőrzési és javítási folyamatok során egyre pontosabb információk birtokába jut a gyár, és ezeknek megfelelően alakítja a műszaki akciók paramétereit és hatályát. Mindazonáltal a BMW Group igyekszik mindent elkövetni az ügyfelek biztonsága érdekében.”

Egy BMW tulaj nehezményezte, hogy az autója ugyan érintett a spontán kigyulladásban, azonban a BMW-től semmilyen értesítést sem kapott, sőt, néhány hete 250 ezret fizetett egy kötelező szervízért és nem szóltak neki. Amikor jelentkezett és ellenőrizték az alváz szám alapján az autóját, azt javasolta a márkaszervíz képviselője, hogy ne nagyon közlekedjen a sokmilliós verdával, mert amíg nem cserélik ki a problémás alkatrészt, veszélyes lehet.

Képek: A katasztrófavédelem helyszíni felvételei