Bárhol és bármennyit fizetett a bankkártyájával egy egri férfi, pénz nem fogyott a számlájáról. Az ügyintéző hibázott a bankban, ezért lett kifogyhatatlan a kártyája. Most elítélték az ügyfelet, mert nem szólt a banknak a hibáról.

 A férfi egy pénzintézet egyik Eger környéki fiókjában évekkel ezelőtt lakossági bankszámlaszerződést kötött, amelyhez bankkártyát is igényelt, amit sokáig problémamentesen használt vásárlásra és készpénzfelvételre egyaránt. A havi fizetése rendszeresen a kártyához tartozó folyószámlájára érkezett, amelynek egyenlegét figyelemmel tudta kísérni.

2017 márciusában új bankkártyát kapott, aminek a cseréjét személyesen intézte a bankban. Az ügyintéző hibát vétett, ugyanis az új kártyát az elektronikus rendszerben véletlenül nem az ügyfél folyószámlájához, hanem egy devizaátutalásoknál használt technikai számlához kapcsolta, így a bankkártyával végrehajtott tranzakciókkal a rendszer nem terhelte meg a vádlott folyószámláját, azokat az üres technikai számlán tartotta nyilván.

A férfi későbbi gyanúsítotti kihallgatása során azt mondta, mesébe illőnek tűnt számára, hogy miközben folyamatosan fizetett a kártyával, nem csökkent az egyenlege. Mégsem szólt a banknak, hanem egyre sűrűbben használta a csodálatos kártyát: fél év alatt 446 alkalommal, és összesen 7,6 millió forintot tapsolt így el a bank költségére.

Azóta sem fizette vissza a pénzt, pedig jogerős polgári bírósági ítélet kötelezi erre. Az ügyészség pénzbüntetést kért rá.

Kiemelt kép: illusztráció