A biztosítók által jelentett káresetek alapján egyes autómárkákat használók sokkal óvatosabbak, másoknál. Míg Suzukiból fut Magyarországon a második legtöbb autó, addig három nagy biztosítónál sincsenek a legtöbbet balesetezettek dobogóján. Ilyen óvatosak lennének a suzukisok, a fordosok pedig veszélyesek?
Meglepő, de a statisztikai adatok alapján úgy tűnik, hogy a suzukisok nyugis, óvatosabb vezetők, ugyanakkor a fordosok veszélyesebbek. Ez abból az összehasonlításból olvasható ki, amit a minap a vezess.hu oldalon jelent meg.
Ebben összehasonlítják három nagy biztosító adatait az országos statisztikai adatokkal, vagyis míg Magyarországon Opelből, Suzukiból és Volkswagenből van a legtöbb, addig a biztosítók listáján a Suzuki nincs benne az első három olyan márkák listáján, amelyek a legtöbbet karamboloznak.
A Generalinál Toyota, Opel, Ford szerepel a három legproblémásabb márka kétes dobogóján, addig a Groupamánál a Ford, Opel, Renault, míg a K&H Biztosítónál az Opel, Volkswagen, Ford az első három helyezett.
Mivel Magyarországon Opelekből van a legtöbb, így érthető, hogy az Opel, mindhárom biztosítónál előkelő helyen áll a káresetek számát tekintve. Ugyanakkor érdekes, hogy Suzuki az a márka, amelyből a második legtöbb fut a magyar utakon, mégsem szerepel ez a márka a biztosítók káresetlistájának az első három helyén.
Fordított a helyzet a Forddal. Míg a Ford negyedik legelterjedtebb autómárka az országban, mégis mindhárom biztosítónál benne van a top három legproblémásabb márka között.
Az is érdekes, hogy a legfrissebb adatok szerint a hazai személyautó-állománynak mindössze a 18 százalékán van casco, ami 55 ezer járművet jelent. Ezek egy része is tulajdonképpen kényszer szülte szerződés, ugyanis az MNB kiemeli, amit mindenki tud: az új személyautók nagy részét hitelre vásárolják, avagy lízingelik, márpedig mindkettőnél jellemzően kötelező megkötni a cascót.
Legelterjedtebb autómárkák Magyarországon:
- Opel (487 762 db)
- Suzuki (422 903 db)
- Volkswagen (355 536 db)
- Ford (300 376 db)
- Renault (220 066 db)
- Skoda (194 630 db)
- Toyota (183 359 db)
- Peugeot (140 868 db)
- BMW (115 980 db)
- Mercedes (110 317 db)
Kiemelt kép: illusztráció