Lidl Plus néven egy új applikációval jelenik meg a brit piacon szeptembertől a német diszkontlánc. Ha beválik, Magyarországon is megjelenhet az új szolgáltatás.

Rendszeres kedvezményeket biztosító mobilapplikációt vetett be a Lidl a brit piacon. Az app segítségével a vásárlók folyamatosan értesülhetnek az aktuális ajánlatokról és többek között digitálisan is tárolhatják a számláikat.

A boltlánc mobilappja, először Írországban debütált, hetente különböző kedvezményre jogosító kuponokat ad a felhasználóknak, amiket aktiválni kell használat előtt. Az első vásárlás árából 5 fontot, azaz közel 2 ezer forintot engednek el, a fizetésnél pedig be lehet szkennelni az appban tárolt digitális kártyát és beváltani a kedvezményeket adó kuponokat.

A német diszkontláncok, a Lidl és az Aldi komoly kihívást jelentenek brit versenytáraiknak, például a Tesco-nak, ahol tavasszal piros buborékokkal jelölték meg azokat a termékeket, amelyek biztosan olcsóbbak az Aldiban kapható társaiknál.

Bár az applikáció már egy digitális szolgáltatás, a Lidlnél az online vásárlás azonban egyelőre nem érhető el. Klaus Gehrig, a Lidlt és a Kauflandot birtokló cég, a Schwarz-csoport vezetője még 2019-ben egy konferencián azt mondta, hogy a Lidl nem kíván agresszívan belépni az online kiskereskedelmi piacra – írja a Napi.hu.

„Már van tapasztalatuk az online élelmiszer-házhozszállításban, azonban ennek kiépítése és üzemeltetése rendkívül költséges” – mondta a cégvezető. Gehrig szerint a Lidl soha nem lesz egy Amazon vagy Alibaba és nem is gondolja úgy, hogy egy-egy új üzleti szegmensben mindig az elsőnek kell lenni.

Időközben több konkurens, így például a brit Aldi-leány már lépett – a boltlánc a Deliveroo futárcéggel társult élelmiszerek házhoz szállítására Nagy-Britanniában, felismerve, hogy a koronavírus-járvány miatt felpörgött szolgáltatás vélhetően továbbra is népszerű marad.

Az áruházlánc az indulásnál 150 alapvető terméket kínált a vevőknek, amelyeket a Deliveroo mobiltelefonos alkalmazásának segítségével lehet megrendelni, és 30 percen belül megérkezik. 

A koronavírus-járvány Magyarországon is megdobta az online forgalmat. A hivatalos KSH-adatok szerint az idei első félévben az internetes és csomagküldő kiskereskedelmi forgalom 49,5 százalékkal emelkedett.

Az online boltot működtető magyar boltláncoknál jelentős forgalomnövekedést generált a járványhelyzet. Pártos Zsolt, a magyar Tesco első embere a Napi.hu-nak azt mondta: jelentősen nőtt az érdeklődés az online bevásárlási szolgáltatás iránt.

Kiemelt kép: Lidl áruház