A webáruház-tulajdonosok számára az eladások növelése elsődleges érdek, hiszen ezáltal növelhetik bevételeiket, fejlődhetnek, növekedhetnek, azonban rengeteg feladatot ad, amelyek egy része szerencsére automatizálható.

A keresők találati listájának élén szerepelni ismertséget, forgalomnövekedést jelent, ennek érdekében a fizetett hirdetések mellett a keresőoptimalizálás kínál szinte ingyenes lehetőséget. De számos más módszer is létezik a vásárlói útvonal különböző fázisaiban lévő potenciális ügyfelek megnyerésére, ösztönzésére. Ebben a cikkben az upsell és a cross-sell technikával összefüggésben lesz szó az intelligens ajánlatokról, tarts velünk!

Játszani, nyerni mindenki szeret

Az e-kereskedelemnek is megvannak a maga módszerei az eladás ösztönzésére, a webáruházak gyakran élnek ezekkel. Az Unas a webáruház-funkciók keretében kínál számos lehetőséget a bérelt webáruházak tulajdonosainak a forgalom növelésére. 

Mindenki szeret előnyökhöz jutni, ezt használja ki a marketing, azon belül is az eladásösztönzés, és különféle módszerekkel, például nyereményekkel, játékokkal bírja rá a vásárlókat további vásárlásra. Az ösztönökre hat, összekapcsolja a vásárlást egy játékkal. De nagy árukínálattal rendelkező e-kereskedők számára az eladások ösztönzése a cross-sell és upsell módszerekkel is lehetséges. Az intelligens ajánlatok pedig ezeket kapcsolják össze. 

Az értékesítés ösztönzése

Az upsell értékesítési technika esetében a kereskedő arra ösztönzi a vásárlót a döntés meghozatalának pillanatában, hogy a megvásárolt termék mellé/helyett magasabb áron vásároljon valamit, vagyis több pénzt költsön, mint amit eredetileg tervezett.

A cross-sell vagy keresztértékesítés célja pedig, hogy a vásárolt termék mellé annak kihasználhatóságát növelő kiegészítő terméket vagy szolgáltatást adjon el. 

Ezen technikák hatékony alkalmazása révén, személyre szabott ajánlatokkal növelhető a bevétel. Abban az esetben működőképesek, ha ismerjük és elemezzük a vásárlók igényeit és preferenciáit, és a felajánlott termékkel vagy szolgáltatással javítjuk a vásárlói élményt, továbbá megfelelően időzítjük. Motiváció lehet egy akciós ajánlat, ingyenes szállítás vagy más kedvezmények, de nem szabad gyakran alkalmazni.

Mik azok az intelligens ajánlatok?

Az intelligens ajánlatok egy olyan funkció, amely automatikusan kínál az egyes vásárlótípusokra szabott upsell és cross-sell javaslatokat a vásárlási előzmények és az áruházban tanúsított viselkedésük alapján. Használatuk csökkenti a terhelést sok termék esetén, amikor az egyes termékekhez tartozó upsell és cross-sell javaslatok létrehozása sok időt vesz igénybe. 

Népszerűek a pörgetős, szerencsekerék típusú játékok akár egy hírlevél feliratkozásért cserébe, akár anélkül is, ugyanis játszani mindenki szeret.

Az egyes vásárlók böngészési viselkedésétől függően az intelligens ajánlatok eltérőek lehetnek, és így különböző ajánlatokat fognak látni, az Unas webshopokban ez biztosított.

Ez a cikk szponzorált tartalom, megrendelő az unas.hu oldalt működtető cég.

Az auditált mérések szerint havonta átlagosan 12 millió alkalommal kattintják az olvasóink Like Company Kft hírportáljait. A támogatott cikkek sokáig címlapon vannak, így a partnereink reklámjait tényleg nagyon sokan látják, ezért hatásosak. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát.