A marketing automatizálás előnyeinek méltatásával egyre több helyen találkozhatnak a hazai vállalkozások vezetői. De egész pontosan milyen előnyökről is van szó, avagy miért éri meg lépéseket tenni az automatizálás felé? Ezt fogjuk alaposabban is megvizsgálni a bejegyzés keretei között.

A marketing automatizálás olcsóbb, mint a hagyományos módszerek

Mindezt a legjobb egy konkrét példán keresztül megvizsgálni. Tegyük fel, hogy beérkezik hozzánk egy ajánlatkérő. Normál esetben az erről szóló értesítést valaki megnézi a levelező rendszerben, majd amikor kedve tartja, felhívja őt.

Kérdés, hogy mikor, mennyire meggyőzően, és hogy a telefonhívást követően milyen minőségben és gyorsasággal sikerül ajánlatot küldeni. A marketing automatizálás segítségével viszont mindennemű véletlen faktor kiiktatható a folyamatból.

Ehhez például a MiniCRM, mint projektmenedzsment szoftver is tökéletesen alkalmas. Azzal a nem elhanyagolható előnnyel, hogy az érdeklődő precíz és gyors kiszolgálásán túl még az értékesítő munkabérét is megspóroltuk. Minél nagyobb volumenről beszélünk, annál magasabb a megtakarítás mértéke.

Egyéb előnyök a marketing automatizálás segítségével

Maradva a fenti példánál gyorsan belátható, hogy a marketing automatizálás segítségével rengeteg idő takarítható meg cégen belül. Ami szabad kapacitást generál, így a munkatársak foglalkozhatnak olyan feladatokkal, ahol több hozzáadott értékük lehet.

Mindez ráadásul úgy valósulhat meg, hogy közben a marketing folyamatok magasabb eredményességi rátával tudnak megvalósulni. Az érdeklődők és vásárlók instant, kiszámítható és XXI. századi kiszolgálásán keresztül.

Sőt, innentől kezdve már csak egyetlen további lépés nemcsak az egyszeri eladást elérni, hanem akár az újbóli értékesítést is elősegíteni. Ezáltal meg tudjuk teremteni az extra profit szerzésének kiváló lehetőségeit.

Mi lehet a marketing automatizálás megvalósításának a kulcsa?

Az első és legfontosabb összetevő az egyértelmű szándék. Fel kell azt ismerni, hogy ma már elképzelhetetlen a tartós eredményesség és növekedés, ha nem sikerül korszerűsíteni és optimalizálni a marketing egyes lépéseit.

A következő fontos lépés a tervezés. Ennek a legjobb módja átgondolni, hogy jelenleg miként valósulnak meg az egyes marketing folyamatok. Ez a fajta vázlatolás lehetőséget teremthet a modellezhető, automatizálható lépések felismerésére.

Amikor pedig kész van a tervezés, onnantól kezdve már csak a szoftveres megvalósítás lesz hátra. Mindez nem több néhány órás fejlesztői vagy normál felhasználói munkánál abban az esetben, ha egyébként már jól boldogulunk egy ilyesfajta programmal.

Ez a cikk szponzorált tartalom. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát. A hivatalos, auditált mérések szerint a Like Company hírportáljait a forgalmas napokon 600 ezer ember olvassa.