A content, azaz a tartalom a modern, inbound online marketingben kiemelkedő fontossággal bír, hiszen segíti a vállalkozások kommunikációját, értékadását, a célközönséggel való kapcsolatépítését. A célközönség számára releváns tartalom növelheti az érdeklődők számát, akikből vásárlók lehetnek. Ezáltal a vállalkozásod kiemelkedhet a versenytársak közül.

Tervezés vagy spontaneitás?

A vállalkozások jelentős része már felismerte, hogy nem fog eredményt hozni, ha a céges közösségi média oldalra időnként kitesznek egy képet, írnak egy posztot, hiszen a tartalmakat céltudatosan, tervezetten kell megjelentetni. A content calendar elkészítése azonban nagyobb átgondolást, és a különböző marketing eszközök alapos ismeretét igényli. 

Content szakértők segítségével

A content jelentése a B2B és a B2C marketingben hasonló, hiszen mindkettőben egyaránt fontos eszköz a jó minőségű, tudatosan tervezett tartalom. A megvalósítás eszközeiben viszont lehet eltérés. A tervezés és a megvalósítás sikere érdekében érdemes olyan profi szakértők segítségét igénybe venni, mint a 7Blog online marketing ügynökség. 

Melyek a  legfontosabb content típusok, és ezek hogyan hatnak?

  • A blogbejegyzések, cikkek olyan szöveges tartalmak,  amelyek tájékoztatást nyújtanak a vállalkozásod tevékenységéről. Hasznos információkkal és útmutatókkal szolgálhatnak a célközönség számára. Ezen kívül azért is hasznosak, mert a keresőoptimalizálás révén a keresőmotorok előrébb sorolják a találati listában a weboldaladat.
  • A videók egyre népszerűbbek, s a videómegosztó platformok elterjedésével már nemcsak a fiatalabb célközönség preferálja őket. Ezek a mozgóképes tartalmak – lehetnek bemutatók, oktatóvideók, interjúk stb. – egyrészt lehetővé teszik a vállalkozás szakértelmének megjelenítését, másrészt érzelmek átadására is képesek. Ezáltal erősítik a közönség kapcsolódását a márkához.
  • Az infografikák vizuális eszközök, amelyek komplex információkat ábrázolnak szemléletesen. Adatokat, folyamatokat, statisztikákat könnyen megérthető módon mutatnak be. Sokszor figyelemfelkeltőek, színesek, ami felkelti a célközönség érdeklődését. 
  • Az egyik leggyakoribb eszköz a social media tartalom, ami lehet kép, videó, szöveges bejegyzés, történet, mém stb.  Ezek segítenek az érdeklődők bevonásában és aktivitásra ösztönzik őket. Segítségükkel több ezer felhasználót érhetsz el  az organikus vagy a fizetett elérésekkel. 
  • A hírlevél e-mailben rendszeresen érkező tartalom, ami ajánlatokat, hasznos információkat tartalmaz a feliratkozók számára. 
  • Egy-egy adott témában készülnek az e-könyvek, amelyek hosszabb, részletes szöveges tartalmak, például oktatási anyagok, elemzések. 
  • A szoftverek és kalkulátorok olyan online alkalmazások, amelyek valamilyen értéket nyújtanak a felhasználónak. Ilyen például egy adózási kalkulátor stb. 

A tudatosan tervezett tartalom tehát olyan marketing eszköz, amivel hatékonyan ösztönözheted a célközönség vásárlóvá válását. 

Ez a cikk szponzorált tartalom, megrendelő: 7blog.hu

Az auditált mérések szerint havonta átlagosan 12 millió alkalommal kattintják az olvasóink Like Company Kft hírportáljait. A támogatott cikkek egy hónapig címlapon vannak, így a partnereink reklámjait tényleg nagyon sokan látják, ezért hatásosak. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát.