Tegye fel a kezét az, aki szívesen dolgozik olyan cégnél, ahol sok a csapatépítő tréning! Ha nem tetted fel a kezed, miért? Rossz élményeknek köszönhetően felesleges időpocsékolásnak tartod, amit a munka világától sokkal távolabb is tölthetnél? Pedig nem kéne, hogy így legyen, hiszen a csapatépítés nemcsak a vezetőségnek hasznos, hanem bizony a munkavállaló életét is könnyebbé teheti!

Mi az a csapatépítés?

Manapság már annyi mindent neveznek csapatépítésnek, de nem biztos, hogy a munkavállaló, a munkaadó és pláne egy HR szakember ugyanazt érti alatta. Jó példa lehet a Stepout games kollégák szerint című vetélkedője, de mi a helyzet a piacon fellelhető sok más lehetőséggel? Ha a munkatársakkal elvonulunk egy előkelő helyre, az már önmagában csapatépítés? És a céges Zoom-meetinget megelőző jégtörő játék is annak minősül?

Fontos kérdés, mert ha a definíció nem is teljesen tiszta sokak fejében, abban azért a nagy többség egyetért, hogy csapatépítésre igenis szükség van. Nemcsak közösséget teremt, de a munka hatékonyságára is érzékelhető, mérhető hatással van. A kivitelezés sokféle lehet, viszont a cél mindig ugyanaz: közösségépítés és a produktivitás növelése.

Csapatépítés: fontosabb mint bármikor!

Rossz csapatépítő tréningekről biztos sokan tudnak mesélni, valamiféle kötelező, értelmetlen munkahelyi feladatnak tekintik, ami ha nem is teljesen munka, de semmiképpen sem hasznos tevékenység. És sajnos ez így is van, ha nem szakemberek tervezik a fent meghatározott célok mentén. Sikeres csapatépítésről kizárólag akkor beszélhetünk, ha a résztvevők csapatként kell, hogy együttműködjenek, konkrét, világos feladatokkal.

A csapatépítésnek manapság még komolyabb szerepe van, mint korábban, hiszen az egyre több helyen bevetté váló hibrid munkavégzéssel a munkahelyi közösségek kialakulását és fennmaradását, valamint a munkavállalók hatékony együttműködését még nagyobb kihívás biztosítani. Ez szakszerű, tervezett, hatékony csapatépítés nélkül lehetetlen küldetés.

Személyre szabott játék

A csapatépítő akkor a leghatékonyabb, ha tényleg rólatok, a cég munkavállalóiról szól. A fentebb már említett “Kollégák szerint” például egy ilyen játék. Óhatatlanul jobban megismeritek egymást, megtanuljátok a közösség szemén keresztül látni az együtt töltött munkaidőt.

Kiderülhet, melyik a kedvenc helyetek az irodában, milyen ételt tudnátok megenni minden nap életetek hátralevő részében, kit vinnétek magatokkal egy lakatlan szigetre. Egészen újszerű nézőpontokból, igazi közösségként tekinthettek önmagatokra és egymásra, de a játék humora és izgalma biztosítja, hogy mindennek csak a pozitív hatásait élvezhessétek, sérülések nélkül lehessetek őszinték.

Még az sem akadály, ha annyira hibrid vagy éppen nemzetközi a munkahely, hogy nem tudtok élőben egyszerre összegyűlni, hiszen ez a játék egy virtuális szobában is lebonyolítható, bármikor, akár angolul is.

Ez a cikk szponzorált tartalom. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát. A hivatalos, auditált mérések szerint a Like Company Media Group hírportáljait a forgalmas napokon 600 ezer ember olvassa.