Összetartás, odafigyelés egymásra, biztos karrierút, támogató vezetők – többek között ezért lett a dolgozók véleménye alapján 2019-ben ismét Legjobb Munkahely a JYSK Magyarország.

A Kincentric Legjobb Munkahelyek Program keretében 19 éve mondhatják el munkavállalók ezrei, hogyan érzik magukat a munkahelyükön. Az adatalapú felmérés alapján idén hét vállalat emelkedett ki az átlagos munkahelyek közül. A JYSK Magyarország a 250 és 1000 főt foglalkoztató cégek között bizonyult a legjobbnak. 

„Büszkeséggel tölt el, hogy második alkalommal vehetjük át a díjat, a kiváló eredmény mellett a visszajelzés is nagyon fontos a dolgozóink részéről. Ez mindenki sikere, mind a 800 dolgozó erőfeszítése benne van, függetlenül attól, hogy a központban, vagy az áruházakban dolgozik.Visszaigazolás arra vonatkozóan, hogy Magyarországon is működik a skandináv vezetési stílus. Elismerés, nem csak a vezetés számára, de minden kollegának, hogy megéri keményen dolgozni’” – mondta Szimeiszter Sándor, a JYSK magyarországi és görögországi Country Managere. 

A JYSK 81 üzletének közel 800 főt foglalkoztató vállalatánál alkalmazzák a cégcsoportra jellemző skandináv gondolkodásmódot, amely hierarchiától függetlenül építi a bizalmat. Ez is hozzájárul a kollégák elégedettségéhez. „A skandináv értékrend alapján törekszünk a bizalom erősítésére egy olyan közép-kelet európai országban, ahol ez nem jellemző. Így tud kialakulni az őszinte környezet, amelyben együtt könnyebb a közös célra összpontosítani” – fejtette ki Szimeiszter Sándor Country Manager. 

A dolgozói elégedettséget a számok is mutatják. A fluktuáció jóval kisebb mint a kereskedelmi szektorban tapasztalt átlagos érték. Ez azért is van, mert a munkavállalók közvetlen és őszinte kapcsolatot ápolnak a vezetőkkel, amit a visszajelzéseik alapján nagyra értékelnek, és a jelentkezők akár már felvételkor számolhatnak felfelé ívelő karrierúttal. 

A cég nagy hangsúlyt fektet a munkavállalók megtartására és előmenetelére is. „Hozd az elkötelezettséged, mi adjuk a lehetőségeket! A mindennapokban is éljük ezt a dolgozóknak tett ígéretet. Ha valaki hajlandó erőfeszítéseket tenni a saját fejlődése érdekében, az egészen biztosan nem marad rejtve nálunk” – mondta Szimeiszter Sándor. 

A kollégáknál az utánpótlás-nevelés és tehetséggondozás fontosságát az is jól mutatja, hogy a megüresedő pozíciókat igyekeznek belülről feltölteni. Mindenkit arra bátorítanak, hogy hozza ki magából a legjobbat, és ezt képzésekkel, tanfolyamokkal is támogatják. A kereskedelmi iparágban dolgozóknak fontos, hogy a cég a beosztásokat rugalmasan kezeli, adott a részmunkaidő és bizonyos munkakörökben a home office lehetősége is. Utóbbi különösen a nőknek, a gyermeket nevelő anyáknak nagy segítség, akik minden támogatást megkapnak ahhoz, hogy gyed/gyes után visszailleszkedjenek és közben gyermekükre is elég figyelmet fordíthassanak. 

A JYSK Magyarország csapatmunkát vár az alkalmazottaktól, ezért cserébe viszont teljes értékű csapattagként kezeli őket. A felsővezetők és a beosztottak ugyanazért a célért dolgoznak, az év végi hajtásban egy napra még maguk is áruházi dolgozóvá válnak, hogy ezzel is segítsék kollégáikat a megnövekedett karácsonyi forgalom idején. 

Magyarországon az átlagos cégeknél évről-évre csökken az elkötelezettség (60%), míg a Legjobb Munkahelyeknél ez folyamatosan emelkedik (82%). Szimeiszter Sándor szerint a sikerük titka az összetartásban és az egymásra irányuló figyelemben rejlik. „Minden versenytársnak fontos a munkakörnyezet, és a munkavállalók megtartása. Mi nem az utóbbi időben kezdtünk el ezekkel a kérdésekkel kampányszerűen foglalkozni. Ez egy folyamat, maradunk az úton, ha reagálunk a felmerülő igényekre és tisztán kommunikáljuk a változások hátterét, akkor nagy eséllyel lesz továbbra is sikeres a szervezet. Ahogy a célunk, úgy a sikereink is közösek” – mondta a JYSK Country Managere. 

Kiemelt kép: Jysk Magyarország csapata