Átadták a forgalomnak az M7-es autópálya 20 kilométernyi felújított szakaszát Siófoknál. Az eltereléseknek vége, mától az autópálya mindkét oldalán akadály nélkül lehet közlekedni.
A jelenleg futó három útfelújítási programban 2020-ig 280 milliárd forintból több mint 900 hazai útszakasz felújítása valósul meg, több mint 2400 kilométeren. Az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalán több mint 20 kilométernyi út nettó 3,4 milliárd forint költségvetési forrásból újult meg három szakaszban.
Balatonvilágos és Zamárdi között végig jó minőségű sztráda szolgálja ki az autósokat a horvát és szlovén határ felé vezető oldalon. A rendbetett szakasz a felújítás alatt álló 710-es csomópont közvetlen közelében kezdődik, amely majd a Balatonfűzfőt, Balatonkenesét és Balatonakarattyát elkerülő utat csatlakoztatja be az autópályába.
Hesz Gábor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgatója az M7-esen befejezett munkálatokról elmondta, a beruházás tavaly ősszel indult el a Letenye felé vezető oldalon a 90-es és a 111-es kilométer között. A munkálatokat az idegenforgalmi szezon zavartalansága érdekében három szakaszban végezték el. A felújítás a Siófok-Zamárdi közötti 8 kilométeres szakasz rendbetételével kezdődött tavaly ősszel, majd idén tavasszal folytatódott újabb 7 kilométeren.
Az utolsó ütem szeptember közepén kezdődött. Határidőre több mint 5 kilométeren újult meg az autópálya Balatonaliga és Zamárdi között, a Letenye felé vezető oldalon. A beruházás részeként az autópálya feletti hidak is megújultak – tette hozzá az igazgató.
Az M1-es autópálya felújítási munkálatai is elindultak, ott tavaly összesen 14,5 kilométernyi szakaszt állítottak helyre. Idén tavasszal Tatabánya térségében újulhatott meg a Hegyeshalom felé vezető oldalon mintegy 7 kilométeren át a sztráda.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában 2019-ben minden eddiginél nagyobb volumenben folytatódott az M1-es felújítása. Budapest és Tatabánya között mindkét irányban összesen 71 kilométernyi szakasz újul meg 2020 végéig, több mint 22 milliárd forintból.
2018 és 2020 között összesen mintegy 31 milliárd forintot költenek még az M1-es és M7-es autópályák egyes szakaszainak javítására, több mint 110 kilométeren. 2010-től 2019 végéig az ország 32 ezer kilométer hosszú közúthálózatából több mint 6 ezer kilométernyi újult és újul meg, aminek fele hazai költségvetési forrásból valósul meg.
MTI, Kiemelt kép: illusztráció M44-es autópálya