A Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója, Vitézy Dávid arról beszélt, hogy érdemes elgondolkodni majd a János-hegy átfúrásán. Egy vasúti alagúttal, a főváros kötöttpályás közlekedési rendszerébe Budakeszi és a Zsámbéki-medence közlekedése is bekapcsolható lenne. A szakember szerint a Karácsony Gergely vezette Városháza óriási lehetőséget hagyott ki a pandémia alatt, mert a minimális autóforgalom idején kellett volna megkezdeni a Blaha, a rakpart és a Lánchíd felújítását.

Vasúti alagút a János-hegy alatt

Budakeszi és a Zsámbéki-medence térsége, a legnagyobb olyan agglomerációs terület, ahol semmilyen kötöttpályás közlekedés nem érhető el. Ez történelmi és domborzati okok miatt alakult így. Az onnét érkező forgalom most a Budakeszi úton zúdul fővárosba. Vitézy Dávid szerint érdemes elgondolkodni azon, hogy a János-hegy átfúrásával, alagúton keresztül bekapcsolható lenne ez a térség is a város kötöttpályás közlekedési rendszerébe. Előbb azonban a meglévő budapesti infrastruktúra fejlesztése a cél, ezt követően lehet majd ezen gondolkodni, tehát ez nagyon hosszútávú projekt lehetne – mondta az InfoRádióban Vitézy Dávid. 

Szakaszos buszsávok

Mint fogalmazott, rövid távon a Budakeszi út szakaszos buszsávjainak a megépítése jelenthet megoldást. Azért támogatja Vitézy a szakaszos buszsávok építését, mert a forgalom a közlekedési lámpáknál torlódik, az erdőben ritkán, ezért ott nem vágatna ki fákat azért, hogy legyen buszsáv.

Jobb lesz az autósoknak is

Szerinte az autósoknak is jobb lesz, mert a buszsávokat útszélesítéssel alakítják majd ki, ha gyorsabbak lesznek a buszok többen használják, vagyis kevesebb autó lesz az utakon, csökkenhetnek a dugók. Ez a munka már folyamatban van a környéken élőket várhatóan augusztusban fogják megkérdezni a tervekről – mondta. A cikk folytatódik, kattints ide!

Kiemelt kép: Vitézy Dávid – BPK-montázs