Legfeljebb nyolc napon túl gyógyuló sérülései lehettek volna, de a balesetet biztosan túlélte volna az a kisgyerek, aki abban a Škodában utazott, amelyik idén májusban egy piroson áthajtó Opellel ütközött a Nagytétényi úti kereszteződésben.

Nagytétényben történt a baleset

A Budapestkörnyeke.hu is beszámolt róla, idén májusban Budapesten, a 22. kerületben, egy Škoda a Savoya park felől, a 6-os főúton haladt, az autóban egy család utazott. A kocsit a családfő vezette, a bal hátsó ülésen felesége ült, aki a mentők jelentése szerint, az ölében szoptatta a kisfiúkat, amikor oldalról beléjük csapódott az Opel.

A kisfiú anyja ölében ült

Az ütközés olyan erejű volt, hogy a Škoda kipördült és nekicsapódott egy betonsorompó szekrényének. Bár az autóban volt gyerekülés, melyet ráadásul jól is rögzítettek, a gyerek mégis édesanyja ölében utazott, a nő vallomása szerint úgy, hogy kisfia „szemben ült, a biztonsági öv mindkettőnkön át volt húzva”.

Meghalt a gyerek

Ez viszont a gyereket nem védte meg az ütközéstől, ő olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen meghalt.

Szoptatási helyzetben volt a kisfiú

Most a Telex birtokába jutott az igazságügyi orvosszakértő véleménye, amely szerint a gyerek sérüléséből is arra következtettek, hogy „a sérülés elszenvedésekor a test nem lehetett a biztonsági gyerekülésben szabályosan rögzített helyzetben, hanem az édesanyja önmaga elé fordíthatta, például egy szoptatási helyzethez hasonló formában”.

Elkerülhető lett volna tragédia

A szakértő azt is egyértelműen megállapította, hogy „ha a kisgyerek szabályosan, gyermekbiztonsági rendszerben becsatolva utazott volna, úgy a halálos sérülések, azaz a balesetben ténylegesen elszenvedett sérüléssel a bizonyossággal határos módon elkerülhetőek lettek volna. 

Megúszhatták volna a tragédiát

A hírportál a szakértői véleményre hivatkozva azt írja, hogy „ebben az esetben nyolc napon belül vagy nyolc napon túl gyógyuló sérülések keletkezhettek volna, de halálos sérülések, illetve életveszélyes sérülések kialakulása nem lett volna várható”.

850 kg megfelelő terhelés érte

„Az ütközés pillanatában a kisfiú egyébként iszonyatosan nagy, 850 kilogrammnak megfelelő terhelés érte, ami ráadásul „kedvezőtlen testhelyzetben” hatott rá. Hatalmas – a testtömegével arányosan nagyobb – erőhatás hatott az édesanyára is, de ő „utazási testhelyzetben volt”  – állítja a szakértő.

Elnézte a lámpát

Az Opelt egy nő vezette, aki „azért hajtott be a piros lámpán a kereszteződésbe, mert elnézte a lámpaképet” –  mondta a Telexnek Janklovics Ádám, a sofőr védője. Az igazságügyi műszaki szakértő szerint a Škoda sofőrje 65-70 km/órás sebességgel haladt, és 61-64 km/órás sebességgel ütközött a 15-19 km/órás sebességgel érkező Opelnek.

Az autó a kapcsolószekrénynek csapódott

Az első csattanás után néhány másodperccel a két autó hátsó része is egymásnak ütközött, a Škoda sebessége ekkor 25-27 km/óra, az Opelé pedig 38-41 km/óra volt. A kisgyerekes család autója végül 28-31 km/órás sebességgel csapódott kapcsolószekrényeknek.

Mindkét sofőr védője panasszal élt

A halálos baleset miatt nem csak a piroson áthajtó sofőrt, de a Škodát vezető férfit is halálos közúti baleset gondatlan okozásával gyanúsítja a rendőrség. 

„Álláspontunk szerint ennek az ügynek a fő kérdése, hogy a hölgy piroson hajtott át relatív sebesség túllépéssel, és a baleset kiváltó oka ez volt. Ügyfelem nem felelős a baleset bekövetkezéséért és annak következményeiért” – mondta a Telexnek Tóth M. Gábor, a kisfiúkat gyászoló család védője.

Kiemelt és belső kép: helyszíni felvétel a baleset után – Forrás: police.hu