Az elektromos autók minél gyorsabb terjedésének egyik módja, ha államilag támogatják őket. Ez lehet a tavaly pár óra alatt lecsengett állami ingyen pénz osztás és más lehetőségek is.

Hazánk zöldítésének a tervei, a Nemzeti Klímavédelmi akciótervben találhatók. A gyakorlati megvalósításról pedig az Innovációs és Technológiai Minisztérium gondoskodik. A klíma javítási munkának egy szelete az elektromos autó pályázat, aminek keretében tavaly a 11 millió forint alatti villanyautókra 2,5 millió forint állami támogatás volt elérhető. Aki a 11-15 millió közötti árkategóriában gondolkodott autó vásárlásban, az mindössze 500 ezer forintos támogatásra számíthatott. Ha használtan venne elektromos autót, akkor első lépésként a checkcardna.com oldalra érdemes ellátogatnia. Ha valaki taxizással foglalkozik és azon gondolkodott, hogy zöldíteni kellene a járművét, azoknak különösen jól jött az állami pályázat. Ugyanis a taxiknál a felső határ 15 millió forint, de itt az állam nagyobb kedvezményt nyújt. Az állam, a tavaly lezajlott pályázatra 5 milliárd forintos keretet állapított meg, ebből a taxikra fordítható pénz mennyisége kereken 2 milliárd forint. A terv bevált, mert a kiírt pályázati összeget, gyakorlatilag pár óra alatt lekötötték. Így az zöld autóra vágyó kedvezmény vadászok, ismét várják az új pályázatot.

A pályázat komolyan megmozgatta a vezérképviseleteket, mert a kihirdetés után gyorsan változtak az árlisták. Ez után, már sok modell befért a 11 milliós ársáv alá. A pályázatnak egyértelmű nyertese volt a Kia e-Niro, amiből 374 darab fogyott az elektromos autó pályázaton. A második helyezett lett a VW ID.3, amely éppen a szoftveres csúszások miatt, késve érkezett az országba. Aki nem tud új járműben gondolkodni, annak marad a használt, itt pedig az első lépés a bestvindecoder.com oldal felkeresése.

Ha valaki elektromos autó vásárláson töri a fejét, akkor nem csak az állami ingyen pénzben bízhat. Ha nulla kibocsájtású járművet vásárol valaki, akkor nincs regisztrációs adó és a forgalomba helyezési illetéket is elfelejtheti. Nem kell viszterhes vagyonszerzési illetéket sem fizetnie annak, aki elektromos autót vásárol. Ha valaki elektromos autóban gondolkodik céges autóként, akkor elfelejtheti a cégautó adót. Ilyen állami ösztönzőket is találni az elektromos autóknál. Plusz pont még, hogy a zöld rendszámos elektromos autókkal a legtöbb nagy városban ingyenes a parkolás.

Ha cégként gondolkodik valaki az elektromos autó vásárlásban, akkor ott talál egy remek lehetőséget, hogy csökkentse az autó megvásárlásnak az összegét. Ez pedig a TAO. Mielőtt valaki az utat jelentő, kínai élet és vallás filozófiára gondolna, aminek az egyik legnagyobb mestere Micimackó, az téved.

Esetünkben a társasági adóról van szó, amellyel a cégek támogathatják a filmalapot, a látványsportokra pl. futballt vagy energia projekteket. Ezt a fajta kedvezményt úgy lehet igénybe venni, hogy kinézi a vállalat a neki tetsző elektromos autót vagy kishaszonjárművet. Majd veszi a hagyományos motorral szerelt kivitelt, amely vele azonos kategóriában található. A közöttük található különbség, legfeljebb 65 százalékát lehet fedezni a TAO-ból. Így elérhetők az állami támogatásoknál nagyobb kedvezmények is, ha ügyesen választ kategóriát az autóvásárló. Ezzel a lehetőséggel hirdetik a Tesla vásárlásokat is.

A TAO törvénynek a 12/E jogszabályban lehet utána nézni, pontosabban az energia hatékonyságot szolgáló beruházás célok címszó alatt. A feltétele az adás-vételi, vagy a zárt vagy nyílt végű lízing szerződés megléte. Fontos pont, hogy tartósbérlettel nem lehet a TAO-s támogatáshoz hozzájutni.

Szükséges még az energia ügyi auditálása a vállalkozásnak, így lehet zöld kishaszonjárművel bővíteni az üzletet.

Benedek Attila

Támogatott tartalom. Ha ön is szeretne ilyent, Magyarország egyik leggyorsabban fejlődő hírportálján, akkor kattintson ide!