A biztosítók által jelentett káresetek alapján egyes autómárkákat használók sokkal óvatosabbak, másoknál. Míg Suzukiból fut Magyarországon a második legtöbb autó, addig három nagy biztosítónál sincsenek a legtöbbet balesetezettek dobogóján. Ilyen óvatosak lennének a suzukisok, a fordosok pedig veszélyesek?

Meglepő, de a statisztikai adatok alapján úgy tűnik, hogy a suzukisok nyugis, óvatosabb vezetők, ugyanakkor a fordosok veszélyesebbek. Ez abból az összehasonlításból olvasható ki, amit a minap a vezess.hu oldalon jelent meg.

Ebben összehasonlítják három nagy biztosító adatait az országos statisztikai adatokkal, vagyis míg Magyarországon Opelből, Suzukiból és Volkswagenből van a legtöbb, addig a biztosítók listáján a Suzuki nincs benne az első három olyan márkák listáján, amelyek a legtöbbet karamboloznak.

A Generalinál Toyota, Opel, Ford szerepel a három legproblémásabb márka kétes dobogóján, addig a Groupamánál a Ford, Opel, Renault, míg a K&H Biztosítónál az Opel, Volkswagen, Ford az első három helyezett.

Mivel Magyarországon Opelekből van a legtöbb, így érthető, hogy az Opel, mindhárom biztosítónál előkelő helyen áll a káresetek számát tekintve. Ugyanakkor érdekes, hogy Suzuki az a márka, amelyből a második legtöbb fut a magyar utakon, mégsem szerepel ez a márka a biztosítók káresetlistájának az első három helyén.

Fordított a helyzet a Forddal. Míg a Ford negyedik legelterjedtebb autómárka az országban, mégis mindhárom biztosítónál benne van a top három legproblémásabb márka között.

Az is érdekes, hogy a legfrissebb adatok szerint a hazai személyautó-állománynak mindössze a 18 százalékán van casco, ami 55 ezer járművet jelent. Ezek egy része is tulajdonképpen kényszer szülte szerződés, ugyanis az MNB kiemeli, amit mindenki tud: az új személyautók nagy részét hitelre vásárolják, avagy lízingelik, márpedig mindkettőnél jellemzően kötelező megkötni a cascót.

Legelterjedtebb autómárkák Magyarországon:

  1. Opel (487 762 db)
  2. Suzuki (422 903 db)
  3. Volkswagen (355 536 db)
  4. Ford (300 376 db)
  5. Renault (220 066 db)
  6. Skoda (194 630 db)
  7. Toyota (183 359 db)
  8. Peugeot (140 868 db)
  9. BMW (115 980 db)
  10. Mercedes (110 317 db)

Kiemelt kép: illusztráció